رژیم لاغری با قرص کاهش اشتها

رژیم لاغری با قرص کاهش اشتها

نکات رژیم لاغری با داروهای کاهش اشتها
رژیم لاغری با دارو

نکات رژیم لاغری با داروهای کاهش اشتها

اینکه اکثر ما میخواهیم تناسب اندام داشته باشیم موضوع تازه ای نیست ؛ اما به چه قیمتی ؟ شاید بهتره ما نکات لازم در ارتباط با رژیم های لاغری مبتنی بر مصرف قرص های کاهش اشتها را با شما بازگو کنیم، تا در این مسیر از اشتباهات و آسیب های احتمالی کم کنیم.

چرا رژیم لاغری با قرص ؟

بر اساس تحقیقات سال 2017 از هر 4 فرد 3 نفر مشکل چربی اضافی دارد.

برخی اشخاص به خاطر دردسرها و بی حوصلگی به سراغ آسان ترین راه یعنی همان خوردن قرص و مکمل لاغری می رویم.

تولید کنندگان قرص های لاغری ادعا می‌کنند که متابولیسم را افزایش می‌دهند، احساس سیری را ایجاد می‌کند و یا جلوی اشتها را می‌گیرند. در مواردی شنیده ایم که باعث کاهش اشتها به غذا می‌شود و در نتیجه باعث ایجاد حس سیری در انسان می شود.

تاثیر قرص لاغری چقدر است ؟

کاهش وزن همیشه یکی از گزینه های مورد توجه برای کسانی است که به دنبال سلامتی هستند.

افراد برای کاهش وزن و لاغری اهداف و دیدگاه گوناگونی دارند.

وجود این نیاز برخی شرکت ها را بر آن داشت با شناخت نیازهای مردم به جهت کسب سود ، خوراک تبلیغاتی را از مردم می گیرند. بعضی از افراد تحت نظر پزشک و رعایت برنامه غذایی سالم و ورزش ممکن است از داروهای تایید شده FDA نتیجه بگیرند.

بهتر است که تحت نظر پزشک و البته با رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل های مورد تایید بهداشت، به سمت کاهش وزن برویم. در این میان به شما درباره تاثیر قرص لاغری در کاهش اشتها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قرص لاغری واقعا کار می‌کند ، یا دروغی بزرگ است ؟

قرص لاغری واقعا کار می‌کند ، یا دروغی بزرگ است ؟

پزشکان تغذیه و متخصصین ورزش در یک روش همسو هستند.

استفاده از یک رژیم لاغری مناسب همراه با ورزش متناسب و مستمر تاثیر بسیاری در کاهش وزن دارد. ایجاد تغییر در سبک زندگی نیز برای کاهش وزن بسیار ضروری است.

از سوی دیگر با ایجاد تغییر مثبت و نگرش متفاوت در سبک زندگی به اهداف خودمان یعنی سلامتی نزدیک شویم. با رعایت رژیم غذایی و البته رفتار درمانی و کنترل رفتار امکان کاهش وزن از 5 درصد تا 12 درصد وجود دارد.

دارو مصرف کنیم یا خیر؟

در این مورد پزشک شما بسته به شرایط شما تشخیص خواهد داد که قرص استفاده کنید یا خیر.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، قرص لاغری در چنین شرایطی برای فرد مناسب است :

نماد توده بدن یا BMI فرد 30 یا بالاتر باشد.

BMI فرد 27 یا بالاتر از آن باشد و اضافه وزنش هم مربوط به مشکلات سلامتی باشد.

فرد پس از 6 ماه رژیم غذایی، ورزش و رفتار درمانی هفته ای نیم کیلو کم نکند.

برای سنجش مقدار BMI خود سایت دکتر کرمانی ابزاری ساده محاسبه BMI را در اختیار شما قرار داده است که پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به آن بزنید.

بهترین و موثرترین روش کاهش اشتها

پروتئین را وارد وعده غذایی کنید

خوردن پروتئین باعث ایجاد حس سیری در بدن میشود، ولع غذا خوردن کم شده و روند کاهش وزن و عادت کردن به کم خوردن را افزایش می دهد.

تاثیر مصرف پروتئین در لاغری

فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبر معده را جمع می‌کند، خالی شدن شکم را کم می‌کند و با تاثیر بر میزان ترشح هورمون سیری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مصرف فیبر و رژیم لاغری

جامدات برای شما بهتر است

صرف کردن زمان برای جویدن غذا برای مغز سیگنال ارسال می‌کند. افزایش زمان جویدن سیگنال هایی به معنای دست کشیدن از غذا و احساس سیری به مغز ارسال می‌کند.

نقش جامدات در کاهش اشتها

پیشنهاد می‌کنیم قهوه بنوشید

قهوه، ترشح پپتید را بالا می برد، و البته که برای سلامتی مفیدتر است.

آب بیشتر بنوشید

2 لیوان آب را بلافاصله قبل از غذا می‌نوشید ، 22 درصد کمتر از آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند غذا می خورید.

مکانیسم خوردن و تاثیر آب بر آن

درست بخورید

خوردن سریع و یا زمانی که حواس تان پرت است ، برای مغز مشکل است این سیگنال ها را تشخیص دهد که کافی است یا خیر.

شکلات تلخ

استشمام این شکلات ها ممکن است اثر یکسانی داشته باشد.مطالعه ای نشان داد بوی 85 درصد شکلات تلخ، اشتها و هورمون گرسنگی را به اندازه خوردن آن کاهش می دهد.

کاهش اشتها در نتیجه خوردن شکلات تلخ

خوردن زنجبیل

مطالعه ای نشان داد مصرف 2 گرم پودر زنجبیل در آب داغ صبحانه گرسنگی بعد از غذا را کاهش می‌دهد.

کاهش اشتها با خوردن زنجبیل

ادویه ها

فلفل تند وجود دارد مشخص شد که این ترکیبات ممکن است به کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری کمک می کند علاوه بر این، توانایی این ترکیبات برای تولید گرما نیز ممکن است افزایش تعداد کالری را که بعد از غذا سوزانده می شود، افزایش دهد.

ورزش

تصور می شود ورزش کردن مناطق مغز مرتبط با نیاز غذا را کاهش می دهد، که می تواند منجر به انگیزش کم تر برای خوردن شود.همچنین می تواند سطح هورمون گرسنگی را کاهش دهد، در حالی که احساس سیری را افزایش می دهد

تاثیرات ورزش بر اشتها

خواب به اندازه

خواب بسیار کم می‌تواند گرسنگی و اشتها را تا 24 درصد بالا برده و میزان برخی از هورمون‌های سیری را تا 26 % کاهش دهد.

افرادی که کمتر از 7 ساعت در شب می خوابند میل شان به صبحانه 26 درصد کم تر است.

تاثیر خواب و کاهش اشتها

بو کردن روغن گیاهی

درست مانند بو کشیدن غذا می تواند به سرکوب اشتها کمک کند، بنابراین می توانید برخی از روغن های اسانس را تنفس کنید.روغن هایی مثل نعناع، گریپ فروت و لیمو می تواند به کور کردن اشتها کمک کند.

ارتباط کاهش اشتها با بو کردن روغن

با روغن نارگیل پخت و پز کنید

این روغن کاربردهای زیادی در خانه، محصولات زیبایی و در آشپزخانه دارد.روغن پخت و پز معمولی را با نارگیل عوض کنید و از کاهش سطح اشتها لذت ببرید.  

روغن نارگیل برای پخت و پز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

Howdy,
Search exact
Search sentence
تلگرام
کانال تلگرام
لوگوی طلایی ساماندهی
logo-samandehi
نظر سنجی
نظرسنجی
X