خوراکی های پاییزی برای کنترل دیابت
۱۵/۰۸/۱۳۹۵
بدترشدن سرماخوردگی با این ۴عمل
۱۵/۰۸/۱۳۹۵

چربی سوزی با مصرف روغن کنجد

از مصرف کنجد هرگز غافل نشوید روغن این دانه بسیار پرخاصیت و موثر است و می تواند سلامتی تان را تضمین کند این روغن برای افرادی که تمایل به کاهش وزن خود دارند بسیار مفید است و در این زمینه به آن ها کمک زیادی میکند اگر هدفتان چربی سوزی است با مصرف این روغن بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
 
کنجد و روغن آن یک چربی سوز عالی
 
چربی سوزی با مصرف روغن کنجداگر سعی دارید وزن کم کنید، افزودن مقداری روغن کنجد به برنامه غذایی،و جای دادن کنجد در برنامه روزانه تان میتواند در کاهش وزنتان به شدت تاثیر مستقیم بگذارد.افزودن روغن به برنامه کاهش وزن کم کالری، اگر به مقدار توصیه شده باشد، احتمال موفقیت کاهش وزن را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.
هرچند روغن کنجد برای سلامت قلب مفید بوده و افزودن آن به برنامه غذایی می‌تواند مفید باشد، مصرف بیش از حد آن مانع کاهش وزن می‌شود.اما مصرف آن میتواند کمک به کاهش وزن کند.یک قاشق غذا خوری روغن کنجد (۱۴ گرم) حاوی ۱۲۰ کالری است.
برای کاهش وزن موثر، باید کالری کمتری نسبت به مقدار کالری که می‌سوزانید، دریافت کنید. مثلا دریافت انرژی کنونی خود را ۵۰۰ کالری در روز کاهش دهید تا حدود نیم کیلو گرم وزن در هفته کم کنید.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در Yale Journal of Biology and Medicine منتشر شد، نشان داد شرکت کنندگانی که حدود ۲.‌۶ قاشق غذا خوری روغن کنجد در روز مصرف می‌کردند، مقدار قابل توجهی وزن در ۴۵ روز کم کردند (به طور متوسط ۱. ۱ کیلو گرم). وقتی شرکت کننده‌ها مصرف روغن کنجد را به مدت ۴۵ روز متوقف کردند، وزنی که کم کرده بودند، آرام آرام بازگشت. محققانی که این مطالعه را انجام می‌دادند، بیان می‌کنند اسیدهای چرب اشباع نشده چند پیوندی روغن کنجد در کاهش وزن نقش دارد چون میزان پلاسمای لپتین را افزایش می‌دهد، هورمونی که انرژی را تنظیم کرده و تمایل دریافت غذا را سرکوب می‌کند.
این مقاله را دوست داشتید؟ آنرا به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *