کنترل دیابت با روش های طبیعی

علایم سنگ کلیه و پیشگیری از آن
۲۳/۰۸/۱۳۹۵
تناسب اندام مناسب برای شمشیر بازی
۲۴/۰۸/۱۳۹۵

کنترل دیابت با روش های طبیعی

اگر تمایل دارید به دیابت مبتلا نشوید یا در معرض ابتلا به آن هستید بهتر است در سبک زندگی تان تغییراتی ایجاد کنید و مانع شدت یافتن قندخونتان و افزایش آن شوید قندخون می تواند عارضه های مختلفی در بدنتان پدید آورد مصرف میان وعده سالم ،راه رفتن ،ورزش یوگا ،دریافت امگا۳،خواب مناسب و مصرف سالاد و مرکبات در این زمینه کمک زیادی به شما خواهند کرد .راهنمایی های مفیدی در ادامه برایتان آورده ایم بد نیست نگاهی به این مطلب بیاندازید.

۸ نفر از هر ۱۰ فرد مبتلا به دیابت بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند؛ یکی از علل مرگ‌ومیر، ضربان نامنظم قلب است که می‌تواند به حملات قلبی و ایست ناگهانی منجر شود.

۱٫ بایستید و راه بروید
محققان استرالیایی با بررسی بزرگسالان میانسال که از مشکل چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردنند، دریافتند کسانی که پس از نشستن طولانی‌مدت کمی می‌ایستند و پیاده‌روی می‌کنند، عملکرد بهتری در کنترل گلوکز و انسولین خود دارند. محققان بر این باورند که این امر در بلندمدت به کاهش خطر انسداد شریان‌ها کمک کرده و از قلب در برابر بیماری‌های عروقی محافظت می‌کند. توصیه می‌شود هر ۲۰ دقیقه یک بار از پشت میز بلند شوید، کمی بدن‌تان را کش بیاورید، یک لیوان آب بنوشید، با همکارتان صحبت کنید یا کمی راه بروید.
۲٫ در کلاس‌های یوگا شرکت کنید
حرکات سگ سر پایین و کشش گربه چطور به کاهش قند خون و سایز دور کمر کمک می‌کنند؟ مطالعه محققان هندی بر روی ۱۲۳ فرد مبتلا به دیابت که در کلاس‌های یوگا شرکت می‌کردند نشان داده که شرکت در کلاس‌های فوق به کاهش سطح قند خون در این افراد منجر شده است. در مقابل، اعضای گروه کنترل که در کلاس‌های یوگا شرکت نداشتند، به نتیجه قابل‌توجهی دست نیافتند. سطح رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های مختلف بدن آسیب می‌رسانند، با انجام حرکات یوگا به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. برای انجام یوگا لازم نیست انعطاف‌پذیری زیادی داشته باشید. شما می‌توانید با تهیه یک دی‌وی‌دی با حرکات سبک یوگا آشنا شوید و آنها را در خانه یا باشگاه انجام دهید.
۳٫ امگا۳ بیشتری دریافت کنید
۸ نفر از هر ۱۰ فرد مبتلا به دیابت بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند؛ یکی از علل مرگ‌ومیر، ضربان نامنظم قلب است که می‌تواند به حملات قلبی و ایست ناگهانی منجر شود. محققان هلندی معتقدند اگر افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می‌کنند، روزانه از منابع مختلف اسیدهای چرب امگا۳ نیز استفاده کنند، خطر مرگشان بر اثر حمله قلبی به میزان ۸۴ درصد کاهش خواهد یافت. شما می‌توانید با مصرف ماهی آزاد، خال مخالی، ساردین و قزل‌آلا، اسیدهای چرب مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید. تخم کتان، گردو، دانه کدو تنبل و روغن کانولا نیز سرشار از امگا۳ هستند.
۴٫ یک میان‌وعده مقوی بخورید
شاید برای کسب انرژی دوست دارید شیرینی‌جات بخورید؛ اما دانشمندان دانشگاه کمبریج انگلستان معتقدند که پروتئین انتخاب بهتری برای کسب انرژی است. اسیدهای آمینه مانند آنهایی که در سفیده تخم‌مرغ و مرغ کبابی یافت می‌شوند، باعث تحریک بیشتر یکی از سلول‌های مغز به نام اورکسین می‌شود که نقش قابل‌توجهی در افزایش انرژی شما دارد. بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید، بهتر است یک غذای سرشار از پروتئین میل کنید. تخم‌مرغ آب‌پز و ساندویچ مرغ یا ماهی تن نیز گزینه‌های مناسبی برای میان‌وعده هستند.
۵٫ بیشتر بخوابید
مطالعه اخیر محققان دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که خواب بد شبانه، باعث می‌شود سطح قند خون ۲۳ درصد و سطح مقاومت به انسولین ۸۲ درصد افزایش یابد. محققان دانشگاه شیکاگو معتقدند هرگونه مشکل در خوابیدن، خواب ماندن و یا آپنه بر سطح قند خون‌تان تاثیر می‌گذارد. اگر پس از بیداری احساس سرزندگی نمی‌کنید، به فکر چاره باشید. قهوه و کافئین را از لیست خوردنی‌های بعدازظهر یا شب حذف کرده و سعی کنید قبل از خواب ورزش کنید. علائم آپنه را نیز بررسی کنید. هرگونه اختلال تنفسی در طول خواب مانند خرناس کشیدن، نفس نفس زدن، خروپف کردن و ایست تنفسی باید به اطلاع پزشک رسانده شود تا بررسی‌های لازم انجام بگیرد.
۶٫ از قدرت جادویی سالاد و مرکبات غافل نشوید
مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا نشان می‌دهد که فیبر، منیزیم و پلی‌فنل‌های موجود در سبزیجات برگ‌دار به حفظ حساسیت سلول‌های شما در برابر انسولین کمک می‌کنند؛ هورمونی که وظیفه جذب قند خون را در بدن بر عهده دارد. در مطالعه دیگری مشخص شد ۴۲ درصد از افرادی که از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده می‌کردند، نیاز کمتری به داروهای کنترل دیابت داشتند. نارنگی و گریپ فروت دو گزینه عالی محسوب می‌شوند. این دو میوه حاوی ترکیباتی به نام نارینگین و نوبیلتین هستند که از پدیده مقاومت به انسولین در بدن جلوگیری می‌کنند. برای این کار، بهتر است هر روز سالاد سبزیجات بخورید و گریپ فروت را به وعده صبحانه‌تان اضافه کنید.
۷٫ نگذارید درد سرعت‌تان را کم کند
نیمی از افراد مبتلا به دیابت دچار آرتریت هستند. کنترل قند خون و انجام فعالیت‌های بدنی در مواقعی که دچار درد هستید، مشکل خواهد بود. نیمی از خانم‌ها و ۴۰ درصد از آقایان مبتلا به آرتریت در واقع هیچ فعالیتی ندارند. تنها ۱ نفر از هر ۹ فرد مبتلا به آرتریت در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی دارد. تکان خوردن در شرایطی که زانو، باسن، کمر، شانه، مچ پا و دست‌تان درد دارد، کار راحتی نیست، اما نباید تسلیم شوید. با پزشکتان صحبت کنید تا در صورت لزوم برای‌تان دارو تجویز کند.

این مقاله را دوست داشتید؟ آنرا به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

eyd-fetr10%